Bankowość mobilna w Polsce. Jakie wyzwania są przed nią stawiane?

Bankowość mobilna w Polsce szybko się rozwija. A ponadto coraz więcej osób korzysta ze smartfonów oraz tabletów. A to wpływa na transakcje online. Rośnie również w dużym tempie liczba instytucji finansowych, które umożliwiają dostęp do konta bankowego poprzez urządzenia mobilne. I kuszą nas swoimi ofertami. Nic dziwnego.

Aby jednak urządzenie mobilne nadawało się do pełnienia tychże funkcji, potrzebny jest mu protokół WAP. Instalujemy go. A jak przebiegają te operacje finansowe? Możliwości jest kilka. Może to być automatyczny serwis telefoniczny IVR. Możemy wysłać SMS lub wykorzystać protokół WAP.

A możemy się skonsultować z odpowiednim call center. Ogólnie rzecz ujmując nie jest to czynność skomplikowana. A liczba transakcji dokonywanych przez internet ciągle rośnie. Coraz chętniej kupujemy usługi i towary za pośrednictwem sieci internet. Co umożliwia w prosty sposób dokonywanie transakcji na skalę międzynarodową. Ale jakie są ciemne strony tego przedsięwzięcia? Przede wszystkim bezpieczeństwo. I między innymi dlatego wiele osób woli płacić gotówką przy odbiorze.

Wprawdzie powstają coraz to nowsze systemy mające gwarantować bezpieczeństwo naszych transakcji w sieci, ale wciąż wiele osób nie ma do tego zaufania. Dotyczy to w szczególności obywateli Europy środkowej i wschodniej. I z tym trzeba będzie coś zrobić.

Trzeba będzie udoskonalać zabezpieczenia elektroniczne z jednej strony, a z drugiej strony zachęcać ludzi. Wprawdzie bankowość elektroniczna w Polsce szybko się rozwija, ale jeszcze wiele osób będzie nieufnych.