Moda na start-upy

Gosia   1 września 2015   Brak komentarzy do Moda na start-upy

Co mają ze sobą wspólnego dwie najbardziej popularne firmy XXI wieku – Google i Facebook, bez których ciężko by było wyobrazić nam sobie życie i sprawne funkcjonowanie? Obie, założone odpowiednio przez Larry’ego Page’a i Sergey’a Brin’a oraz Marka Zuckerberga byłymi start-up’ami, na zakładanie których ostatnimi czasy pojawiła się moda. Moda, która raczej przez długi czas się nie znudzi.

Pojęcie start-up’ów jest dosyć proste i oczywiste – jak sama nazwa wskazuje jest to firma, bądź przedsiębiorstwo, które stawia pierwsze kroki, jest czymś zupełnie świeżym. Taki nowo założony biznes nie ma z początku modelu działalności – podczas początków swojego istnienia poszukuje się takiego schematu handlowego, który byłby gwarantem rozwoju dla firmy. Wybór branży takiego start-up’a jest całkowicie dowolny.

Najczęściej rozpoczęcie takiej działalności wiąże się z niskimi kosztami, ale również ze zwielokrotnionym ryzykiem, jak i z ewentualnym wyższym dochodem. Spoglądając na sukcesy, jakie odniosły dwie wspomniane już firmy – Google i Facebook, można snuć wolne wnioski, dlaczego pojawiła się moda na start-up’y. Jednak wszystko wygląda tak pięknie i prosto na papierze – żeby założyć taki interes i odnieść sukces trzeba mieć pomysł, gdzie zacząć i być przy tym oryginalnym.

Triumf start-up’a wiąże się przede wszystkim z perfekcyjnym połączeniem wspomnianej oryginalności z właściwym wykorzystaniem najnowszych technologii. W Polsce rok 2015 został już określonym mianem roku start-up’ów, jednak eksperci prawdziwy „bum” przewidują na rok następny.